גרמניה של שנות ה-20 וה-30 היא אחת התקופות הכי מרתקות בתולדות התרבות.
מצד אחד – מלחמה, רעב וואקום מוסרי, מצד שני – פריחה תרבותית, חופש יצירתי ואמנות פורצת גבולות.
למה דווקא סגנון הג’אז הפך לשדה קרב תרבותי בגרמניה? מה הוא ייצג עבור אלה שאהבו אותו – ועבור אלה ששנאו?
איך אפשר ליצור אמנות “אובייקטיבית” בעולם שמתפרק? מה הצייר רואה כשהוא מביט סביבו?
מה הקשר בין אסקפיזם לבין פריחה תרבותית? האם הבריחה מהמציאות היא זו שדחפה את האמנות קדימה? ומה אפשר ללמוד מתקופת ויימאר על הזמן שלנו?
אירנה פרידלנד, מרצה ומוסיקאית המשלבת בין המוסיקה הקלאסית ויצירות אמנות, תיקח אותנו למסע בעולם האמנות הוויזואלית והמוזיקה של רפובליקת ויימאר – תקופה קצרה, עשירה ומלאת בניגודים.
זהו מפגש זום ללא תשלום, בהרשמה מראש.
הקלטה תישלח לנרשמים.
במפגש ניתן יהיה לשאול שאלות ככל שיותיר הזמן וגם נספר לכם על הרצאות נוספות שניתן לצפות בהן כחלק ממאגר התכנים שלנו.