ביוונים נלחמנו ולנו הניצחון – הד”ר אבשלום קור בסיפורים קטנים וגדולים על החנוכה

חגים ומועדים, תולדות ארץ ישראל

52 דקות

דירוג גולשים:

Share

שיחה על חג החנוכה והעברית: נאום יהודה המכבי לפני הקרב על ירושלים, מטבעות הלשון המיוחדים לספר חשמונאים, מה פירוש "מעוז צור", איך המציאה חמדה בן יהודה את המלה "חנוכיה", וגם על שירי החנוכה, שגדלנו עליהם.    

פרק מתוך הסדרה: על הניסים

הירשמו לצפייה

לחצו לצפייה בתקציר

ד"ר אבשלום קור

דוקטור ללשון עברית, שדרן רדיו ומנחה טלוויזיה ישראלי  

מה אומרים על הרצאה זו

    • ורד

      מקסים חג אורים שמח

    • אמירה

      יוצא מן הכלל, אבל איני מצפה ממך לפחות מזה... ועכשיו לכמה נושאים שהתיחסת אליהם לגבי השם הכללי: פריג'ידייר, כמו שאנחנו מבטאים את זה, זה שם של חברה שעדין פעילה בארה"ב, ומקורו - frigid-air, כלומר אויר קר, פשוט כמו המוצר. היום הם מיצרים גם מכונות כביסה ומיבשים, אבל זה כבר ספור אחר. שמפניה, לעומת זאת, זה אמנם שם של אזור בצרפת (שמפן) ואצלנו התרגלנו לקרוא כך לכל "מבעבע", אבל זה בלתי חוקי. שמפניה זה שם מוגן (קופירייט?) ורק יינות שמיוצרים מענבי שמפן מותרים בנשיאת השם - חוץ, כמובן, מאשר ברוסיה, שם הם קוראים למה שהם רוצים איך שהם רוצים ומצפצפים על כל העולם ואשתו. רק ליינות המיוצרים מענבי שמפן בקליפורניה מותר לשאת את השם הזה באופן חוקי, כי הענבים, למעשה, נגנבו מצרפת (כמו התמרים שגנב יאני אבידב מעירק) והוברחו לקליפורניה, ובאיזשהו שלב פגעה מגפה בגפני שמפן וכל הכרמים נפגעו. וכדי שלא יקיץ הקץ על השמפניה הסכימו הצרפתים, אחרי שהאמריקאים העבירו אליהם גפנים בריאות, לאשר לגנבים לקרוא ליין התוסס האמריקאי מקליפורניה בשם שמפניה.

    • דורותי

      ALPHABET אלפה בטה מיוונית

    • יפה

      מענין ןמגוון כרגיל

    • טוביה

      ד"ר קור אוהב את המדינה, העם והשפה העברית. קושר את קיום העם עם חשיבות השמירה על השפה והמסורת. בקי בהיסטוריה כללית ויהודית וממש מפליא בהבאת ציטוטים מהמקורות ובניית הקשרים תרבותיים ולשוניים. הנאה צרופה להאזין וללמוד, תודה רבה.

    • איתן

      הרצאה הייתה מלמדת מאד, ההרצאה חידשה לי, נהנתי מאד, תודה רבה,

    • פנינה

      חויה נפלאה ומעשירה

    • פפר

      מ ר ת ק

הרצאות נוספות בסדרה זו:

הרצאות נוספות שיעניינו אותך

הרצאות שנוספו לאחרונה לאתר

צפייה ישירה בהרצאות העשרה

לצפייה ב “ביוונים נלחמנו ולנו הניצחון – הד”ר אבשלום קור בסיפורים קטנים וגדולים על החנוכה” ללא תשלום יש להירשם בטופס, לאחר הרישום יהיו פתוחות עבורך הרצאות נבחרות לצפייה חופשית למשך 7 ימים!

Skip to content